muuuriel.reismee.nl

Er is een tijd van komen, en een tijd van gaan..

Ik heb vandaag mn laatste lesdagje gehad.. wat ging deze maand toch snel!
Misschien komt het wel omdat het Songkran Festival er midden in viel, waardoor ik 10 dagen vrij had. Deze week had ik alleen nog het kleine klasje met de grote kinderen, omdat dat de grote school geen engels meer gaf. Vandaag ben ik nog bij die school langsgeweest om al mijn spullen die ik uit nederland meegenomen had (stiften, stickers, ballonnen, cd's met engels liedjes..) af te geven. Ze zijn er heel blij mee!
Na het lesgeven vandaag ben ik met een paar meisjes noedelsoep gaan eten, nog even een laatste engelse babbel en toen was het tijd om afscheid te nemen! Ze zeiden: 'ohhh we're so sad, we will miss you teacha'. dus ik denk dat ik het wel goed heb gedaan afgelopen tijd

Laughing

Meeting the superstar.

Maandag ben ik met de lerares Yu mee naar haar huis geweest om haar familie te ontmoeten en samen te lunchen. Haar zus werkt in de entertainment business en scheen een beroemde zanger mee te hebben genomen naar Yu's huis. Het duurde een tijdje voordat hij z'n kamer uitkwam, waardoor ik er heel veel van verwachtte! Maar toen kwam er een.. kneusje de hoek om! Nouja, ik vond hem in ieder geval geen X-factor uitstralen.. omdat ik hem niet kende, gingen we met de hele familie naar zn nieuwe dvd met videoclips kijken. 1 liedje herkende ik en begon ik maar mee te zingen, om het een beetje goed te maken dat ik hem niet kende. Dat vond hij heel leuk, haha. Ik zou een dvd meekrijgen. De zus van Yu, die de manager is, biechtte wel op dat hij eigenlijk goede rock, zoals Guns&Roses en Led Zeppelin, zou willen maken, maar dat werkt hier niet in Thailand. Nu maakt hij country rock. De rest van de middag zijn we bijna alle tempels hier in de omgeving afgeweest! Dat deden ze omdat de zus, zanger en broer, die fotograaf is voor fashionbladen, in Bangkok wonen en nauwelijks tijd ervoor hebben door werk. Ik vond het leuk om al die verschillende tempels te zien en deed ook mee met bidden, al heb ik niet echt een idee wat ik doe. Je kunt er ook een potje met soortvan eetsstokjes met nummers erop schudden tot er eentje uitvalt, en dat nummer geeft een voorspelling voor de toekomst. 'You are left behind. Seek sound advise. Consult with knowledgeable persons. Do not worry. Patient recovering. Legal case not favorable. Good lucks approaching. Will benifit from anybogy you will visiting. Overall, this one is generally good.' Tja..
Bij de laatste tempel gingen ze ook nog mediteren, toen ik vroeg wat je dan moet doen, zei de broer: 'just think about.. nothing'. Beetje vage omschrijving, maar ik ging ervoor zitten en toen lukte het uiteindelijk wel een beetje! Ik had in ieder geval een rustig gevoel. Toen we in de auto zaten om terug naar Yu's huis te rijden, zei de zus: 'muriel, you are so cute!', toen ik vroeg waarom, vertelde dat ze nog nooit een 'farrang' (buitenlander) zo toegewijd had gezien, zo respectvol en vond me net een thaise. Dat is wel een mooi compliment!
Eenmaal aangekomen bij Yu thuis gingen we avondeten. Ik heb een beetje geholpen in de keuken, maar heb niet kunnen onthouden hoe je alles maakt.. van het eten ging het over in een feestje, omdat de broer en zus morgen weer naar huis zouden gaan. Yu belde Jeroen en Jack om ons te vergezellen, maar Jack wilde liever een film kijken.. toen Yu nog een keer belde, kwam hij toch maar wel omdat Jeroen zo graag wilde. Het was een hele gezellige avond en toen we in de auto stapte om haar huis te gaan, begon Jack te stamelen; 'ohmygod, I almost didn't go here.. Yu did not told me that the superstar was here!'. Dus ik vroeg of hij beroemd is en toen zei hij: 'Yes! He is number 1 here!' ...ohmygod, ik ben dus de hele dag met DE superster opgetrokken! en toen bedacht ik me dat zou nog een dvdtje krijgen! en Jeroen ook, maar we zaten al in de auto de uitrijlaan uit te rijden en ik vond het een beetje raar om er zelf naar de vragen. Maar toen dacht ik: Muriel, het is NU of nooit! hoeveel thaise meisjes zullen er jaloers op je zijn? dus ik zei het maar gewoon! En helaas voor Jeroen & Jack, hehe, had hij nog maar 1 cdtje, dus nu heb ik een prachtige cd met 'For Muriel' en handtekening!
Onderweg naar huis zei Jack nog: 'ohhhh, he even put water and ice cubes in my glass!'. Deze jongen moet wel groot zijn in Thailand en om jullie niet langer in spanning te houden, dit is 'm dan.. 'Pee Saderd'!

Haha! Dit is wel de ergste foto die ik kon vinden, om mijn 'kneusje' gevoel te bevestigen.
Voor de liefhebbers, ook nog een leuk muziekje: http://www.youtube.com/watch?v=1mAsyDFCyqY

Woensdag pakte ik de fiets om op zoek te gaan naar een kabeltje voor mn fotocamera, maar tevergeefs.. morgen ga ik waarschijnlijk naar Nongkhai, daar hebben ze het vast wel! Ik kon wel ergens pasfoto's laten maken voor mn visum voor laos, vietnam en thailand nog een keer. Ik zag er niet uit met een nog half ontstoken oog (van Songkran festival), wallen en puisten, maar ik hoef die foto's verder niet te zien, dus dat maakt mij niet uit. Maar die verkoopster blijkbaar wel.. ze zat wel erg lang achter de computer, dus ik nam even een kijkje: was ze me aan het fotoshoppen, haha! Nu zie ik er uit als een soort supermodel, hoop dat ze daar intrappen bij de duane!

Ik vertrek zondag richting Laos, daar zal ik voor 2 weken rondreizen en daarna naar Vietnam, ook voor 2 weken. Dan vlieg ik vanaf Hanoi terug naar Thailand om nog 3 weken rond te reizen. Wel een erg strakke planning, maar dat is niet anders! helaas.

Ik zal het hier wel missen: de kinderen in de klassen, het lekkere ontbijt met wentelteefjes, suiker en mango (geweldige combinatie), de familie van Jack, de vrienden van Jack met hun wiskey met spa rood, de chocolade/oreo milkshake die we altijd na het avondeten verorberen, op bezoek bij de monnik die dan enthousiast: 'mapraaang!' schreeuwt, achterop de brommer bij Jack (die heel trots is om een jonge buitenlander achterop te hebben), de 2 kleine hondjes die elke keer dol enthousiast op me springen als ik 'thuis' kom, de grote salamander met afgebeten staart die elke avond mn kamertje weer binnensluipt en het lekkere zwembad bij de school.

Maar ik kijk erg uit naar het avontuur en de ervaringen die ik komende 2 maanden zal beleven!
Veel liefs!

Reacties

Reacties

Eelco

Tja, wie wil er nu geen rock maken net zoals GN'R? Het gaat prima met je zo te lezen. En je schrijft zo grappig...echt geweldig. Nog veel plezier teacha.

Nancy

Lieve Maprang,
Sjonge, wat een ervaringen, indrukken enz. heb je al gehad en zul je nog krijgen. Gelukkig kun je d.m.v. foto's alles wat je niet onmiddelijk kunt verwerken (stel ik mij zo voor) later als je thuis bent inhalen en:..nagenieten!!
GENIET ZE!
Liefs, Nancy.
P.s. Het wiekanseefeessie + nafeessie was leuk, hebben ons keurig gedragen, alleen,..Maar dat vertel ik wel als je weer thuis bent, heb je alvast iets om naar uit te kijken Hihi.

doortje

ook alleen jij kunt dat soort dingen meemaken hahaha
superster van thailand ontmoeten; goed gedaan babe!

xxx
door

dinie

Ik wist natuurlijk allang dat je een beetje blasé was, maar zóóó erg!!!! Hoe zou Brandon Boyd er uitzien als ie slaperig z'n kamer uit kwam zetten en je nog nooit van hem gehoord had?
Het kan trouwens nòg erger: toen ik die arme jongen ingoogelde in het Nederlands, kwam jouw vernietigende indruk al als 5e hit oppoppen...
Op http://www.youtube.com/watch?v=g4CPFN6n2lo&feature=related zingt-ie als "Rock Sader" over Songkran - mooie plaatjes - en dat kunnen we allemaal mee-karaokeën om het goed te maken!
Dat potje met eetstokjes zei het al: consult with your knowledgeable old mother!

Heel veel liefs en plezier op je verdere reis!

Marianne

Lieve Muriel,
Oei, je bent al op naar het volgende avontuur. Wow, the nr. ONE! Heeft ie nou een beugeltje op die foto? Die foto voor het visum moet je ook maar op de website zetten, ben heel erg benieuwd wat die mevrouw er met het fotosjoppen van heeft gemaakt. Je bent al zo mooi!
Heel veel plezier, laat je niet opjagen en val niet in kuilen zoals je mams.
Dikke knuffel, tante Janne

sasha

hahahahahahahahahahaahahahahhaa ik moet best een beetje lachen om hét idool..hij is hilarisch! mét beugeltje..wow. die pee saderd! maargoed, wat een leuk verhaaltje wederom snoesje, mijn moeder heeft er ook erg van genoten en geeft je veel groetjes! heel veel plezier met het komende avontuur en geniet maar veel van alles!

zoentjesmeloentjes!

Renee

wauw wat een mooie verhalen maar ik mis toch wel een btje de foto's hoor!!!!! :) veel plezier nog! en ik kan niet wachtten tot je volgende verhaal!!!!
KusLiefs!

Dinie

Zit nu - 2015, 5, 6,7 jaar later dus - in Vientiane en liet een zingende hotelreceptionist het beugelbekplaatje zien. Ja hoor: ook aan de overkant van de Mekong wereldberoemd!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!